Logopedska procjena vrši se prije odluke o intenzitetu terapije i definiranja terapijskih ciljeva. Cilj logopedske procjene jest utvrđivanje trenutnog jezično-govorno komunikacijskog statusa korisnika.
Logopedska procjena vrši se direktnim opažanjem, primjenom standardiziranih i nestsandardiziranih dijagnostičkih testova. Nakon logopedske procjene vrši se analiza prikupljenih podataka te se piše logopedski nalaz i mišljenje. Kvalitetna dijagnostika temelj je kvalitetne i djeci usmjerene terapije.
Logopedska dijagnostika
uključuje procjenu komunikacijskog, jezično-govornog razvoja
Timska procjena
uključuje procjenu logopeda i psihologa i/ili senzornog terapeuta
KOMUNIKACIJA
U okviru dijagnostike procjenjuje se komunikacijski obrazac, komunikacijske funkcije i sredstva.
JEZIK
Procjena jezičnog razumijevanja i produkcije standardiziranim mjernim instrumentima.
GOVOR
Procjena poremećaja izgovora te poremećaja tečnosti govora.
Često postavljana pitanja
Logopedska procjena varira u trajanju ovisno o složenosti poremećaja, djetetove suradnje, pažnje i koncentracije. Najčešće procjenu vršimo u dva dolaska po 45 minuta.
Na početku logopedske procjene uzimaju se osnovni anamnestički podaci te dijagnostičar odlučuje o daljnjem tijeku procjene, ovisno o roditeljskoj zabrinutosti i opservaciji djetetove igre i interakcije s roditeljima.
Logopedska dijagnostika uključuje procjenu:
- komunikacije
- jezičnog razumijevanja i produkcije
- poremećaja izgovora
- predmatematičkih vještina
- predvještina čitanja i pisanja
- glas, ritam i tempo govora
- tečnost govora
U Jezičku vršimo procjenu komunikacije u okviru rane intervencije, jezika (jezičnog razumijevanja i produkcije), govora, čitanja i pisanja.
- artikulacijski poremećaji
- razvojne jezične teškoće
- specifične teškoće učenja (disleksija, disgrafija, diskalkulija)
- netečnosti (mucanje i sindrom brzopletosti)
- komunikacijske teškoće (poremećaj iz spektra autizma)
- dječja govorna apraksija
- afazija
- Nove Reynell razvojne jezične ljestvice (NRDLS – HR)
- Koralje – komunikacijske razvojne ljestvice
- Peabody slikovni test rječnika (PPVT-III-HR)
- Test za procjenjivanje predvještina čitanja i pisanja PredČiP
- Test razumijevanja gramatike (TROG-2:HR)
- e-Potjeh
Da, naša logopedska dijagnostika uključuje pisani nalaz i mišljenje logopeda na temelju provedene procjene.
Svi naši logopedi dijagnostičari su magistri logopedije te su kao i kolege u zdravstvenom sustavu stekli kompetencije provođenja logopedske procjene. U cilju pružanja kvalitetne usluge svi logopedi koji provode procjenu u Jezičku završili su i dodatne edukacije za dijagnostičke testove. Odgovor je - DA!